MAX FACTOR Face Finity All Day Flawless 3 in 1 Foundation – или дългият път към търсенето на „моят“ ФДТ

Здравейте, дами,

Днес ще ви представя един от любимите ми продукти и „спирките“ през които минах, докато стигна до него. Ужасно съм щастлива, че въобще мога да напиша статия за любим ФДТ 🙂 Все още не мога да се нарадвам на факта, че открих такъв продукт.

Цялата одисея по търсенето на подходящ ФДТ, започна преди повече от година. Не съм предполагала, че с този уж широко разпространен и с доста голям асортимент от марки и варианти продукт,  ще срещна толкова трудности.

Уточнявам, че съм с комбинирана кожа (напоследък по-скоро клоняща към нормална) с доста сухи бузи. Имам за прикриване лунички и разни петънца по кожата, така че търся средна покривност.

В началото, когато въобще започнах да ползвам ФДТ, изхабих 2 опаковки от:

01_FDT_MaxFactorMAX FACTOR Miracle Touch

Опаковка: Стъклена кръгла кутийка с капаче на винт.

Покритие: Леко към средно

Цена: около 23лв

Оценка: 4.5/5

Това е един много добър продукт, който покриваше всичките ми нужди преди няколко години. Той е със слаба към средна покривност. Освен това е кремообразен и е идеален за начинаещи в този „занаят“ – нищо нe тече или засъхва недоразмазано 🙂 Разнася се лесно и без проблем се постига равномерен тен. За жалост все пак имаше нещо, което не беше в синхрон с мен – цветовете. Нито един нюанс не ми пасна добре на тена. Това (заедно със зараждащата се мания по гримовете:)) ме накараха да започна търсене на нещо ново и „идеално“…

След изчетени много хвалебствени мнения, реших да си купя :

truL`OREAL True Match Foundation

Опаковка: Стъклено шише с дозатор – любимата ми опаковка за ФДТ.

Покритие: Средно

Цена: около 25лв

Оценка: 3/5

Според прочетеното, този ФДТ би трябвало да се „напасва“ към типа кожа. Хубавото беше, че има наистина широка палитра от нюанси към този продукт. НО въпреки това и там не можах да намеря съвсем точния цвят за мен…Започнах да ползвам новото си попълнение с голям ентусиазъм. В началото ФДТ ми хареса – стоеше естествено, имаше средна покривност и се разнасяше сравнително лесно. Това ми беше първият течен ФДТ и в началото ми трябваше време да свикна с нанасянето му…Ползвах опаковката няколко месеца. За това време стигнах до извода, че за мен този продукт определено не е толкова перфектен и „умен“, както пишеше на доста места. ФДТ даваше добър вид най-много до обяд. След това Т-зоната лъсваше силно и дори с матиращи листчета, картинката не се подобряваше особено много. Освен това с течение на деня, покритието се променяше и съответно тена не изглеждаше съвсем равномерен. Другото нещо е, че след малко повече то месец ползване, започнаха да се появяват малки пъпчици по бузите. Не съм напълно сигурна, че причината е във ФДТ, но е факт че нищо друго от козметиката не бях сменила тогава.

След като приключих опаковката в опити да харесам този определен, като добър на много места продукт, реших че повече няма да се ръководя от четене на чужд опит, а ще събера СВОЙ…За това се въоръжих с малки кутийки за проби от този вид:

msBpyb-tV-1Wqt2fZA-QHkA – make up jar (поръчах 10-ина от e-bay)

Винаги имах поне по 1бр. такава кутийка в чантата. Когато минавах през някой козметичен магазин, си отсипвах от всички видове ФДТ-ни, които преценявах, че може да ми допаднат. Така пробвах много видове, като минах през изключително популярни и хванели продукти, като:

758442 REVLON ColourStay Combination/Oily Skin

Опаковка: Стъклено шише без дозатор (за мен липсата на дозатор е сериозен минус в опаковката)

Покритие: Средно към плътно

Цена: около 20лв

Оценка: 4/5

За моята комбинирана кожа със сухи бузи, този ФДТ се оказа наистина много сух. Пробвах го няколко пъти и през всичките имах усещането, че съм като стафида в лицето и нещо ми е изсмукало еластичността на кожата 🙂 Наистина е много покривен, стои много добре на кожата, но усещането не беше особено приятно…Варианта на ФДТ-ът за нормална и суха кожа се слави, като доста по-лош от този за комбинирана, така че реших въобще да не го пробвам.

След поредното разочарование, вече прекрачих границата и реших, че ще се насоча към високия клас козметика. Това ми беше надеждата, че ще намеря продукт, с който ще се чувствам и изглеждам добре. Все пак ФДТ стои по цял ден на лицето ми и исках нещо наистина „мое“ 🙂

Следващата ми проба беше на

Lancome-teint-idole-ultra-24hLANCOME Teint Idole Ultra 24h

Опаковка: Стъклено шише с дозатор

Покритие: Слабо към средно

Цена: около 65лв

Оценка: 4/5

Първо леко ме гримираха с него при едно посещение в Сефора. От това гримиране останах супер очарована от ефекта на ФДТ върху кожата ми. Усещането беше много приятно, а кожата дори и след почистването, беше мека и гладка. Почти бях решила да купя директно цяла разфасовка, но все пак първо си отсипах проба. Радвам се, че го направих…При средно наслояване, ефекта въобще не беше толкова добър и приятен, както при съвсем лекото нанасяне от пробния грим. Появи се лъсване по средата на деня в Т-зоната, а при бузите усещах неприятно придърпване. Отново трябваше да сменям пробите…

След това пробвах ФДТ на INGLOT

img-thing(не съм сигурна, че картинката е на точния вид – тогава пробвах матиращият им ФДТ)

Опаковка: Стъклено шишенце с доратор

Покритие: Средно

Цена: около 45лв

Оценка: 4/5

Всъщност този ФДТ не беше никак лош. Правеше много хубава „гладка“ кожа, не се усещаше тежко и стоеше естествено. За жалост отново нямах късмет да намеря точния нюанс за мен. А разликата с моя тен беше наистина забележима.

Следващата проба ми беше с друг емблематичен продукт в тази област:

maquillajecubriente3ESTEE LAUDER Double Wear

Опаковка: Стъклено шише без дозатор (разочароващо за тази цена)

Покритие: Средно към пълно

Цена: около 85лв

Оценка: 3.5/5

Очаквах много от този ФДТ, признавам. Толкова суперлативи изчетох за него. Изпробвах го сравнително късно, защото все пак е един от най-скъпите варианти. Но бях почти сигурна, че ще ми хареса безумно много. Както виждате от оценката, нещата се оказаха съвсем различни, поне за мен. На моята комбинирана кожа, този ФДТ го усещах тежко, мнооого сухо (особено върху по-сухите ми бузи) и постоянно ми „придърпваше“ при мимики на лицето. След първото нанасяне реших, че нещо в моето гримиране не е наред. Не можех да повярвам, че този продукт го усещах толкова зле. Пробвах още няколко варианта и резултата беше същия. Опредено и този ФДТ не беше за мен.

Следващите два варианта за проби ги направих по-скоро от любопитство. Не очаквах да ми хареса нещо от тях.

Първо пробвах 2 ФДТ на RADIANT.  Единият се водеше за всеки тип кожа, който върху моята кожа беше тотално зле по всички възможни параметри…Не се нанасяше равномерно, имаше един постоянно лъщящ завършващ вид, гарнирано с безумни нюанси, които стоят абсолютно ненормално на кожата. Вторият ФДТ беше някакъв нов вид за марката, който се водеше матиращ. Това вече беше хубав продукт. Имаше естествен завършек, приятно усещане на кожата, добра покривност и дълготрайност. Но нюансите бяха също толкова „нечовешки“, както и на предишния.

След това взех за проба от ФДТ MAYBALLINE Fit me. Много „свеж“, ако мога така да се изразя. Мисля, че ще е чудесен за сухи кожи. Пробвах най-тъмния нюанс, който ми пасна почти идеално. Имаше лека към средна покривност, с приятен естествен завършек. Но на моята комбинирана кожа, лъщеше повече от желаното.

Поредният опит направих с:

Fond-de-teint-123-PERFECT-Foundation-FRBOURJOIS 123 Perfect

Опаковка: Стъклено шише с дозатор (някак ме влече към ФДТ с такива опаковки :))

Покритие: Средно

Цена: около 23лв

Оценка: 4/5

Пробите с този ФДТ за първи път прокара лъч светлина в мъглата 🙂 Усещах го на кожата много добре. По някое време през деня се появяваше лъщене в Т-зоната. Но с матиращи листчета нещата се оправяха. Даваше добър финиш и хубаво покритие с естествен завършек. За жалост отново имаше едно важно „НО“ – цветовете са ограничени и нито един не ми пасна. Дори и смесването не беше възможно, защото просто имаше огромни разлики между различните нюанси.

Вече отчаяно търсеща решение, как да нагодя Буржоа 123 към тена ми, за да мога да го нося нормално, се появи нов ФДТ на първата ми любов – Max Factor:

max factor facefinity all day flawless 3-in-1 foundation spf 20MAX FACTOR Face Finity All Day Flawless 3 in 1

Опаковка: Стъклено шише с дозатор

Покритие: Средно

Цена: около 23лв

Оценка: 5/5

Взех проба от този ФДТ и направо не можах да повярвам как ми пасна още с първото нанасяне. Първите дни не откъсвах очи от огледалото и търсех някакви дефекти 😀

Усещането на кожата беше перфектно – никъде сухота, никаква тежест, никакво придърпване. Цвета се сля идеално с тена ми – аз ползвам 77 Soft Honey. Всъщност разликата с най-тъмния нюанс е едва забележима. Лятото цвета ми идва светъл, но с бронзираща пудра отгоре, нещата се получават перфектно 🙂 Като се прибави и слънцезащитния фактор 20, това е един наистина перфектен продукт за мен (леко ме е страх да изкажа толкова категорично мнение, но реално нещата са така)

Принципно не вярвам във варианта продукт „за всеки тип кожа“. Но пози ФДТ мисля, че може да е подходящ за почти всяка кожа, може би без изразено мазна.

Ето и малко реални снимки:

MaxFactor3in1 MaxFactor3in1-1 MaxFactor3in1-2 MaxFactor3in1-3 MaxFactor3in1-4

Дами, извинявам се за дъъъългата лекция 🙂 Но се надявам да помогна на други търсещи, тръгнали по дългия път до желания продукт. ФДТ е един от най-специфичните и индивидуални продукт в грима. Така, че горещо препоръчвам да си взимате/искате проби. Трябват ви проби за поне 2-3 гримирания, най-добре да го поносите около седмица. От едно бегло нанасяне, няма да може да прецените реално дали ви устройва дадения вариант.

Ще се радвам да споделите вашите впечатления, въпроси и предложения по тази широка тема 🙂

Успешно търсене, дами.

1

3 thoughts on “MAX FACTOR Face Finity All Day Flawless 3 in 1 Foundation – или дългият път към търсенето на „моят“ ФДТ

  1. Страхотен пост. Много полезен за хората, които имат същия тип кожа като теб.
    Аз също съм със смесена кожа, но мазна към нормална. Имам отделни сухи участъци понякога, но те се появяват при определени условия и в определено време (климатично).
    Последните два фон дьо тена в списъка ти (тоест тези, които най са ти харесали) са и мои фаворити – абсолютни! Достатъчно покривни, без да стоят изкуствено и без да се натрапват. Аз, слава Богу, успях да си намеря „свой“ цвят сред селекцията на Буржоа. Зимата съм 52 (най-светлият), а лятото съм между 52 и 53. Или ги смесвам, или ползвам само 53 – зависи как съм с тена. В мой плюс е, че и двата оттенъка клонят към жълт подтон, какъвто има кожата ми, и поради тази причина й пасват добре. От Макс Факторският не се сещам кой номер съм, но е между неутрален и жълт подтон, което отново е в моя полза. Изобщо и двата продукта са страхотни като консистенция и завършек, стига да си нацели човек цвета!

    Много искам да пробвам ColorStay, надявам се, че като нямам тази сухота в бузите и изобщо по лицето, няма да остана с отрицателно впечатление като теб 😦

  2. Ако нямаш сухи участъци по кожата, Ревлона предполагам, че ще ти пасне 🙂 Макар, че аз не го харесах и по друга причина, която забравих да спомена в ревюто – ужасно много цапа и мнооого трудно се чисти от четките. Любимата ми Ф80 на Сигма я чистих няколко дни, след ЕДНО нанасяне с този ФДТ. Освен това спъсти косъмчетата и четката не нанасяше така добре следващите няколко пъти. Бих искала да пробвам мус-версията, но тъй като я няма в Бг не ми се рискува.
    Макс Фактор са пуснали мус-ФДТ и по-скоро ще пробвам техния 🙂 Харесвам продукти с такава консистенция.
    Ще се радвам да споделиш твоите впечатления, след като пробваш Ревлон 🙂

    • Благодаря за отговора!
      Непременно ще ги споделя 🙂
      Това с почистването звучи малко кофти. 😦 Но пък аз засега ползвам влажна гъбка (яйцето на ЕБЕЛИН) за полагането на фон дьо тен и си мисля, че дори да се зацапа необратимо, мога да я прежаля и да си купя нова. Все пак не е брутално скъпа и със сигурност не е притежание с такава стойност като четките на Сигма.

Вашият коментар

